duminică, 22 decembrie 2013

Ion Tiriac la ultima editie “Dupa 20 de ani” din acest sezon: "2014 va fi un an mai bun decat 2013"

Cristian Leonte, moderatorul emisiunii si jurnalistii Claudiu Pandaru (director editorial Gandul.info) si Cristian Hostiuc (director editorial “Ziarul Financiar”) au aflat de la Ion.

Ion Tiriac au discutat la “Dupa 20 de ani” despre “pariul pierdut” cu sportul romanesc, dar si despre modul in care omul de afaceri crede ca s-ar putea indrepta situatia.
De ce crede Ion Tiriac ca 2014 va fi un an mai bun in ceea ce priveste situatia economica telespectatorii Pro Tv au aflat in ultima editie “Dupa 20 de ani” din 2013.
Fara a se declara un sustinator al introducerii pedepsei cu moartea, omul de afaceri admite totusi ca „s-ar gandi” la o astfel de solutie in cazul recidivistilor periculosi, condamnati pentru infractiuni grave cum ar fi cele de pedofilie.
De asemenea, Ion Tiriac a fost intrebat care este opinia lui despre legea prin care parlamentarii romani propun amnistia unor infractiuni.
"Daca au furat o paine sa o dea copilului si au luat 7 ani, sau 3 ani, tot furt se numeste, dar poti sa il treci cu vederea. Dar este absolut un risc social. Ne intoarceam la justitie. (...) Nu stiu daca nu as introduce pedeapsa cu moartea. Lasa-ma in pace, adica stai un pic, ii dau drumul unui pedofil si de 10 ori imi face aceeasi treaba si mai imi si omoara pe cineva. Nu am spus ca as introduce-o, dar m-as gandi in orice caz”, a declarat Ion Tiriac.
Cand vine vorba despre cazurile in care statul este prejudiciat, omul de afaceri a vorbit despre o forma a amnistiei fiscale, astfel incat statul sa-si recupereze banii. Dand exemplul lui Gigi Becali, Tiriac a spus ca in functie de prejudiciu ar trebui stabilita o amenda care ar trebui dublata de o alta daca cel vizat nu plateste intr-o prima faza.
"Eu m-am intalnit cu el (cu George Becali n.n) de 3-4 ori. A mai facut si lucruri bune, a si gresit. Unde a gresit ? A facut un schimb de teren cu statul. Ministerul Apararii spune ca „l-am dat pe asta si l-am luat pe asta pentru ca imi trebuia si cineva ne-a spus ca e aproape la fel”. Nu e la fel. Pentru ca ala al statului era mai scump cu un milion. „Domnule Becali, ai prejudiciat cu un milion. Mai pune un milion amenda si daca esti cuminte poate scapi cu ele, daca nu, mai pui inca un milion, pentru ca iti dau o super-amenda. Domnul Becali ar fi trebuit sa puna banii astia, 3 milioane, dupa care putea sa spuna in felul urmator: pun astia 3 milioane, dar dumneavoastra nu aveti dreptate si eu va dau in judecata acum. Judecata probabil ca tinea, exact ca in Germania, 10 ani de zile”, spune Tiriac.
Omul de afaceri a adaugat ca "amnistia la treaba asta exista in toata lumea”.
"Dumneata, ca stat, ce vrei, banii mei, noi platim taxe, iar din banii astia, dumnealor nu ii vor inapoi. Pe mine ma intereseaza in primul rand banii inapoi la stat, dupa care ne judecam. Dar daca omul si-a platit cel putin economic treaba si ai vazut ca nu e repetat de 10 ori acelasi lucru, poate il ierti, poate ii dai 6 luni cu suspendare. Amnistia la treaba asta exista in toata lumea”, a aratat Tiriac.
Revenind la posibilele efecte ale legii amnistiei prin care parlamentarii propun amnistia unor infractiuni, Tiriac a recunoscut ca nu i-ar placea ca nepotii lui sa mai iasa pe strada dupa ce persoane "cu un dubiu” ar fi eliberate din penitenciare.
Despre sportul din programa scolara:
- Feciorul meu care s-a dus in SUA la liceu, are 2 ore si jumatate pe zi la fotbal. Sunt 3 patinoare olimpice la licee. Noi nu avem un patinoar in Bucuresti.
- Eu un pariu pe care eu l-am pierdut.
- Acum 20 de ani era o ora facultativa de sport. Trebuie adus din nou elevul pe terenuri.
- Toata lumea poate ajunge numarul 1 mondial si Simona Halep este o mare jucatoare mica. Daca o pui langa Williams are nu stiu cati cenimetri mai oputin si nu are nici forta aia. Dar poate compensa forta cu viteza. Eu o cunosc foarte putin, dar stiu ca am avut si inainte la tenis cele doua care jucau cu o mana, belgience, au fost numarul 1 in lume si nu aveau o talie impresionanta. Simona trebuie lasata in pace sa-si faca treaba.
- Avem cateva sute de copii care fac gimnastica.
- La tenis ne trebuie cate o scoala in fiecare judet. La talentul pe care il are romanul in 15-20 de ani ar iesi unul care sa castige Grand Slam-ul.
Cum va fi la anul
- Dupa parerea mea va fi un an mai bun decat 2013, dar sa nu ne asteptam la 6, 7, 8, 9, 10 %.Ceea ce exportam, exportam bine deocamdata. Anul o sa fie ceva mai bun, dar nu am scapat inca pentru ca nu a scapat nimeni de treaba asta.
- Cursul leu euro la anul...e o intrebare dificila. Explicati-mi si mie de ce este leul atat de tare.
- Daca am avea o bagheta magica sa adune tot ce avem noi bun in produse naturale. Exista un segment care se numeste acum "natur" si noi o putem avea. Dar cine poate administra toate aceste bunuri la un loc?
Unde isi tine Tiriac banii
- Eu nu prea ma ocup de banii mei, sunt destul de destept sa-mi dau seama ca sunt prost. Am avut un an destul de prost in 2013. Am castigat mai putin. Am castigat doi jumate la suta. Am incredere in Romania, dar eu nu vreau 3%. La un portofoliu remarcabil ar trebui sa castigi 5%.
Eu am investit in aur cand era 500 - 600. Nu l-am vandut atunci, nu-l vand nici acum. Aurul este un bun care-si pastreaza valoarea.
Fara sa fiu megaloman, eu as cumpara maine 10.000 de hectare imediat. Daca basescu nu poate sa garanteze un credit atunci cine il garanteaza? Inca o data, nu-i puteti sa le taieti gatul la toti pentru ca fac parte dintr-o familie de presedinte. pai am eu beneficiu ca ma cheama Tirica. Faptul ca ma cheama Tiriac este un mare beneficiu. Este un brand.  
De sarbatori eu imi iau familia cea mica, pentru ca am doua .. Ii iau si ma duc pe undeva, nu stiu unde. O bucata in Romania si alta afara.

Sursa: www.stirileprotv.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu